Szczegóły kursu

Dowiedz się, jak trenować z kobietami w okresie okołoporodowym! Ciąża, trening, fitness i zdrowie – to wszystko znajdziesz na warsztatach EFA!

Szkolenie trwa 1 dzień, podczas którego zrealizowanych zostanie 8 godzin dydaktycznych poświęconych na zagadnienia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne. Na części teoretycznej omówienie zostaną: zmiany, jakie zaszły w ciele kobiety po urodzeniu dziecka, co się dzieje w połogu, jak przygotować ciało do powrotu do aktywności fizycznej, profilaktyka nietrzymania moczu, rozejścia kresy białej oraz obniżenia narządów i omówienie tych przypadłości. Na części praktycznej: przykładowa lekcja dla kobiet po połogu, badanie klientki pod kątem rozejścia mięśnia prostego brzucha, testy na stabilizację, kształtowanie głębokiej stabilizacji, przykłady bezpiecznych ćwiczeń brzucha, nauka doboru ćwiczeń do indywidualnego stanu klientki.

Szczegółowy program szkolenia

Teoria:

  • wpływ ciąży i porodu na zmiany w ciele kobiety,
  • zmiany postawy i biomechaniki ruchu,
  • omówienie prawidłowego oddychania oraz działania systemu stabilizacji głębokiej, wyjaśnienie dlaczego od tego powinniśmy zacząć w pracy nad przywróceniem sprawności po ciąży,
  • rola mięśni dna miednicy w treningu i powrocie do formy po ciąży,
  • omówienie problemu wystającego brzucha po ciąży i jak podejść treningowo do tego problemu,
  • rozstęp mięśnia prostego brzucha, badanie, omówienie jakie ćwiczenia można robić, a jakich unikać,
  • możliwości treningowe młodych matek, wybrane przykłady, omówienie plusów i minusów konkretnych aktywności (trening w domu samodzielny, zajęcia grupowe, trening personalny),
  • ćwiczenia mobilizujące jako ważny element w treningu kobiety po ciąży,
  • cele treningu dla kobiety po porodzie,
  • przeciwwskazania do ćwiczeń.

Praktyka:

  • wywiad – omówienie pytań, które powinien zadać trener przed rozpoczęciem współpracy z klientką,
  • badanie kresy białej pod kątem rozejścia,
  • nauka aktywowania i kontrolowania poprawności wykonania ćwiczeń mięśni dna miednicy,
  • nauka oddechu,
  • przykładowe ćwiczenia bezpieczne dla rozejścia mięśni brzucha,
  • ćwiczenia stabilizujące,
  • co zamiast brzuszków?
  • sposoby bezpiecznego kształtowania mięśni brzucha,
  • mięśnie dna miednicy w funkcji w ruchu – omówienie, w jaki sposób konkretne ruchy i ćwiczenia wpływają na dno miednicy i wskazanie, które ruchy są korzystne, a które szkodliwe,
  • stopniowanie trudności ćwiczeń, dodawanie tzw. „wyzwań”,
  • relaksacja, rozluźnienie, stretching.

Po tym szkoleniu będziesz

  • prowadzić bezpieczne treningi personalne z kobietami po porodzie,
  • prowadzić zajęcia grupowe dla kobiet po porodzie,
  • wiedzieć, jak i kiedy dobierać odpowiednie ćwiczenia dla matek,
  • badać, czy nastąpiło rozejście mięśni brzucha,
  • umieć postępować w przypadku wystąpienia rozejścia mięśni brzucha,
  • mieć pewność siebie w pracy ze wszystkimi kobietami.

Informacje

Cena: 237 zł
Liczba tygodni: 1
Liczba godzin: 8
Najbliższa edycja: 27-11-2022
Miasto: Lublin
Miejsce: ETOS Fit, ul. Szeligowskiego 6
Dla kogo jest ten kurs?: trenerzy personalny, fizjoterapeuci, instruktorzy zajęć grupowych, matki i ich partnerzy, aktywne kobiety, które planują macierzyństwo, studenci kierunków prozdrowotnych
Liczba dostępnych miejsc:

Trener

https://efa.edu.pl/efa-trenerzy/julia-jezewska-mazur/

Julia Jeżewska-Mazur

Absolwentka Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Uczestniczka licznych kursów z dziedziny fizjoterapii i...

Profil

Informacje

Liczba tygodni: 1
Liczba godzin: 8
Najbliższa edycja: 27-11-2022
Miasto: Lublin
Miejsce: ETOS Fit, ul. Szeligowskiego 6
Dla kogo jest ten kurs?: trenerzy personalny, fizjoterapeuci, instruktorzy zajęć grupowych, matki i ich partnerzy, aktywne kobiety, które planują macierzyństwo, studenci kierunków prozdrowotnych
Liczba dostępnych miejsc: