Szczegóły kursu

Szkolenie składa się z 2 dni, w trakcie których zrealizowanych zostanie 16 godzin dydaktycznych poświęconych na zagadnienia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne.

Na części teoretycznej omówienie zostaną: zmiany, jakie zaszły w ciele kobiety po urodzeniu dziecka, co się dzieje w połogu, jak przygotować ciało do powrotu do aktywności fizycznej, profilaktyka nietrzymania moczu, rozejścia kresy białej oraz obniżenia narządów i omówienie tych przypadłości. Na części praktycznej: przykładowa lekcja dla kobiet po połogu, badanie klientki pod kątem rozejścia mięśnia prostego brzucha, testy na stabilizację, kształtowanie głębokiej stabilizacji, przykłady bezpiecznych ćwiczeń brzucha, nauka doboru ćwiczeń do indywidualnego stanu klientki.

Szczegółowy program szkolenia

Dzień Pierwszy

Blok I

Teoria:

  • wpływ  ciąży i porodu na zmiany w ciele kobiety,
  • zmiany postawy i biomechaniki ruchu,
  • zmiany zachodzące w obrębie kręgosłupa i stawów ( staw krzyżowo-biodrowy, biodrowy),
  • zmiany w czynnym aparacie ruchu – mięśniach: mięśnie grzbietu, klatki piersiowej, brzucha, pośladków, nóg.

Praktyka:

  • wywiad – omówienie pytań, które powinien zadać trener przed rozpoczęciem współpracy z klientką,
  • ocena postawy, wybrane testy funkcjonalne, ocena dysproporcji napięć mięśniowych.

Blok II

Teoria:

  • omówienie prawidłowego oddychania oraz działania systemu stabilizacji głębokiej i wyjaśnienie dlaczego od tego powinniśmy zacząć w pracy nad przywróceniem sprawności po ciąży,
  • rola mięśni dna miednicy w treningu i powrocie do formy po ciąży,
  • różnica między porodem naturalnym a cięciem cesarskim pod kątem konsekwencji  powstałych w ciele kobiety,
  • problemy wynikające z nieprawidłowości w obrębie dna miednicy, jakie są symptomy tych zaburzeń,
  • nietrzymanie moczu i ogólne problemy z mikcją i defekacją,
  • bolesne współżycie,
  • obniżenie narządów,
  • omówienie problemu wystającego brzucha po ciąży i jak podejść treningowo do tego problemu,
  • rozstęp mięśnia prostego brzucha , badanie, omówienie jakie ćwiczenia można robić a jakich unikać.

Praktyka:

  • badanie kresy białej pod kątem rozejścia,
  • nauka aktywowania i kontrolowania poprawności wykonania mięśni dna miednicy,
  • nauka oddechu,
  • przykładowe ćwiczenia dla rozejścia mięśni brzucha i sposoby kontrolowania ich wykonania,
  • ćwiczenia stabilizujące,
  • układanie mini planów treningu rehabilitacyjnego po ciąży, praca w małych grupach.

Dzień Drugi

Blok I

Praktyka:

  • przykładowa lekcja zajęć grupowych dla kobiet świeżo po połogu,
  • podsumowanie lekcji, omówienie poszczególnych ćwiczeń, pytania do lekcji, dyskusja.

Blok II

Teoria:

  • negatywny wpływ wybranych, popularnych form aktywności fizycznej obciążających dno miednicy – omówienie mechanizmu uszkadzającego (trampoliny, bieganie, cross fit, ciężary, ” brzuszki”, kolarstwo górskie, pilates klasyczny),
  • rodzaje aktywności fizycznej korzystnej dla dna miednicy (taniec, chodzenie, pływanie, zajęcia mentalne, pilates rehabilitacyjny),
  • możliwości treningowe młodych matek, wybrane przykłady, omówienie plusów i minusów (trening w domu samodzielny, zajęcia grupowe, trening personalny,
  • ćwiczenia mobilizujące jako ważny element w treningu kobiety po ciąży,
  • cele treningu dla kobiety po porodzie,
  • przeciwwskazania do ćwiczeń,
  • zasady prowadzenia zajęć dla mam z dziećmi,
  • ćwiczenie a karmienie piersią.

Praktyka:

  • co zamiast brzuszków?
  • sposoby bezpiecznego kształtowania mięśni brzucha,
  • mięśnie dna miednicy w funkcji w ruchu – omówienie w jaki sposób konkretne ruchy i ćwiczenia wpływają na dno miednicy i wskazanie, które ruchy są korzystne, a które szkodliwe,
  • stopniowanie trudności ćwiczeń, dodawanie tzw. „wyzwań”,
  • relaksacja, rozluźnienie, stretching.

Po tym szkoleniu będziesz

  • prowadzić bezpieczne treningi personalne z kobietami po porodzie,
  • prowadzić zajęcia grupowe dla kobiet po porodzie,
  • wiedzieć, jak i kiedy dobierać odpowiednie ćwiczenia dla matek,
  • badać, czy nastąpiło rozejście mięśni brzucha,
  • umieć postępować w przypadku wystąpienia rozejścia mięśni brzucha,
  • mieć pewność siebie w pracy ze wszystkimi kobietami.

Informacje

Cena: 447 zł
Liczba tygodni: 1
Liczba godzin: 16
Najbliższa edycja: 19-10-2019
Miasto: Lublin
Miejsce: ICON Fitness
Dla kogo jest ten kurs?: trenerzy personalny, fizjoterapeuci, instruktorzy zajęć grupowych, matki i ich partnerzy, aktywne kobiety, które planują macierzyństwo, studenci kierunków prozdrowotnych
Liczba dostępnych miejsc:

Trener

https://efa.edu.pl/efa-trenerzy/julia-jezewska-mazur/

Julia Jeżewska-Mazur

Absolwentka Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Uczestniczka licznych kursów z dziedziny fizjoterapii i...

Profil

Informacje

Liczba tygodni: 1
Liczba godzin: 16
Najbliższa edycja: 19-10-2019
Miasto: Lublin
Miejsce: ICON Fitness
Dla kogo jest ten kurs?: trenerzy personalny, fizjoterapeuci, instruktorzy zajęć grupowych, matki i ich partnerzy, aktywne kobiety, które planują macierzyństwo, studenci kierunków prozdrowotnych
Liczba dostępnych miejsc: